Keresés űrlap

Egykulcsos megoldások egy kézből
Több ezer elektronikus aukció, árlejtés tapasztalata
Szakértőink évtizedes beszerzési tapasztalatai
Sourcing siker garancia
Benchmarking, avagy az információ hatalma
Élmény alapú közbeszerzés
Több mint 3000 ügyfél
Éves szinten 1500 beszerzési projekt
Csoportos energia beszerzések
Mérhető és kézzelfogható megtakarítások
Többszörös befektetett arányos megtérülések (ROI)

Referenciáink

Eredményeink

Beszerzési érték: 490 Mrd Ft
Projektek száma: 9075 db
Ügyfelek száma: >4500
Villamos energia: 11350 GWh
Földgáz energia: 2340 Mio m3
Elért meg- takarítás: 47 Mrd Ft

Adatkezelési tájékoztató

Jelenlegi hely

Újabb rezsicsökkentés - Bedobhatja a törölközőt az MTel

Egyre biztosabb, hogy még a választások előtt jön a rezsicsökkentés harmadik köre, ami érzékenyen érinti a Magyar Telekom energia kiskereskedelem szegmensét. A rezsivágás arra kényszerítheti a vállalatot, hogy a lakossági ügyfelek megtartásában és a bevételek növelésében fontos szerepet játszó egyetemes szolgáltatások területéről kivonuljon.

Jön a harmadik kör

"Rezsicsökkentéssel kezdjük az új évet. Ülésezett a munkacsoport: az előkészítő tanulmányok és a számok alapján egyértelműen megvalósítható a harmadik rezsicsökkentés. Közel vagyunk a megoldáshoz, jövő hétre véglegesítjük a frakcióülésre készülő javaslatokat.", tette közzé Facebook-oldalán Rogán Antal, a Fidesz frakcióvezetője. A bejelentés senkit nem érhet meglepetésként, hiszen tavaly december elején Németh Szilárd rezsibiztos azt mondta, hogy a választások előtt újabb rezsicsökkentés jöhet, december közepén Németh Lászlóné fejlesztési miniszter és Orbán Viktor miniszterelnök is beszélt a rezsivágás harmadik köréről. Tavaly két ütemben - januárban és novemberben - összesen 20 százalékkal mérséklődött a lakossági gáz, az áram és a távhő ára, korábbi lapértesülések alapján nem kizárt, hogy a harmadik csökkentéssel összesen 30 százalékkal essen a gáz, az áram és a távhő ára 2012 év végéhez képest.

Nem jön ki a matek a Magyar Telekomnál

A Magyar Telekom 2010 második negyedéve óta nyújt lakossági és vállalati ügyfeleinek áram- és gázszolgáltatást, a földgáz és a villamos energia árából a lakossági ügyfeleknek 3-8 százalék közötti kedvezményt ad, a vállalati ügyfelek közül a kisfogyasztóknak 5 százalék kedvezményt nyújt, a közepes és nagyfogyasztóknak egyedi ajánlatokat nyújt. A szegmens az elmúlt években szépen hízott, tavaly szeptember végén az áramszolgáltatási helyek száma közel 107 ezer, a földgáz szolgáltatási helyek száma pedig már közel 68 ezer volt.

Újabb rezsicsökkentés - Bedobhatja a törölközőt az MTel

Az energia kiskereskedelem fontos szerepet játszott a csoportszintű bevételek stabilizálásában illetve növelésében, és csökkentette az ügyfelek lemorzsolódását is. Tavaly már az összes bevétel közel 7 százaléka származott az energia kiskereskedelemből.

Újabb rezsicsökkentés - Bedobhatja a törölközőt az MTel

A rezsicsökkentések érzékenyen érintik a vállalatot, hiszen az eredeti terv szerint is csupán egy számjegyű EBITDA marzsot tervezett a menedzsment ebben a szegmensben, a rezsicsökkentések előző két köre valószínűleg veszteségessé tette a tevékenységet, (annak ellenére, hogy a rezsicsökkentések első két körének negatív hatásait csökkentette, hogy a magyar Telekom (és minden hasonló, az energiát tovább értékesítő vállalat) egyfajta kompenzációt kapott, például mentesülnek a kötelező átvétel alól, de a jogszabályi változtatás nem kompenzálta a vállalatot teljes mértékben) a harmadik kör pedig valószínűleg ellehetetleníti a szolgáltatást, legalábbis a lakossági szegmensben.

A rezsivágások csak az egyetemes (nagyjából a lakossági) szolgáltatást érintik, ebből "csupán" az energia bevételek 35 százaléka származik a Magyar Telekomnál, a bevételek közel 65 százalékát a verseny (kvázi a vállalati) szegmens adja. A vállalat 2013 egészére 46 milliárd forintos árbevételt jelzett előre a szegmensben (a szokatlanul enyhe tél miatt azonban ennél valószínűleg alacsonyabban alakulnak a bevételek), így amennyiben a vállalat a lakossági energia szolgáltatást feladni kényszerül, az éves szinten közel 16 milliárd forinttal csökkentheti a bevételt, ez a csoportszintű árbevétel közel 2,5 százaléka. A bevételek kiesésén túl azonban az energia kiskereskedelem ügyfélmegtartó hatásáról is le kell mondania a vállalatnak.

Nem lenne meglepetés, ha lépne a Magyar Telekom

Igazából nem okozna meglepetést, ha a Magyar Telekom kivonulna a lakossági energiaszolgáltatásból, erre utalt az is, hogy 2013 második felében már nem reklámozták aktívan az ügyfeleknek az energia kisker szolgáltatást, ami meg is látszott a tavalyi harmadik negyedévben a szolgáltatási helyek számának alakulásán (az áram gyakorlatilag stagnált, a gáz pedig csökkent). A vállalat tehát már tavaly is kivárt, a rezsicsökkentések harmadik körének bejelentése azonban kikényszerítheti, hogy lépjen a menedzsment.