Keresés űrlap

Referenciáink

Eredményeink

Beszerzési érték: 490 Mrd Ft
Projektek száma: 9075 db
Ügyfelek száma: >4500
Villamos energia: 11350 GWh
Földgáz energia: 2340 Mio m3
Elért meg- takarítás: 47 Mrd Ft

Adatkezelési tájékoztató

Jelenlegi hely

Stratégiai megállapodást kötött a MOL és a Telekom

Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója és Hernádi Zsolt, a MOL elnök-vezérigazgatója stratégiai megállapodást írt alá ma Budapesten. A megállapodás az értékesítés, a kiskereskedelem, az energia-kiskereskedelem és az informatika területét érintő együttműködésekről szól.

A stratégiai dokumentum többek között szándéknyilatkozatot is tartalmaz a különböző kis- nagykereskedelmi szolgáltatások bővítéséről és további kereskedelmi együttműködések lehetőségeiről, valamint az informatikai és távközlési szolgáltatások területéről. Emellett a két vállalat megvizsgálja, hogyan tud a jövőben együttműködni a régiós piacokon.

"A közép-európai régió két meghatározó vállalata kötött ma megállapodást a további együttműködésről. Mától a MOL stratégiai partnerként tekint a Magyar Telekomra, és törekedni fogunk arra, hogy egymást támogatva növekedjünk és teremtsünk értéket. Az együttműködés mindkét fél számára előnyös" - mondta a szerződés aláírása után Hernádi Zsolt, a MOL elnök-vezérigazgatója.

Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója elmondta: "A ma aláírt megállapodás azt jelenti, hogy a magyar gazdaság húzóágazatainak két piacvezető csoportja összefog az ügyfelek és az ország érdekében. Már ma is számos lehetőséget látunk az együttműködésben, és biztos vagyok abban, hogy a MOL-lal kötött stratégiai partnerségünkből további, közösen megvalósítható tervek is születnek majd."

Portfolio vélemény

A két vállalat közötti együttműködés egyik érdekes területe lehet az energia kiskereskedelem, hiszen a Magyar Telekom gáz- és áramértékesítéssel is foglalkozik. Az energia kiskereskedelem egyre fontosabb szerepet játszik a vállalat bevételeiben, a csoportszintű árbevétel közel 10 százalékát adta az első negyedévben (a január-március időszak a fűtési időszak miatt szezonálisan erős). A menedzsment arra számít, hogy egész évben legalább 40 milliárd forintnyi bevétel származik ebből a tevékenységből, a tavalyhoz képest szinten maradó csoportszintű árbevétellel számolva az energiaszolgáltatásból származó bevételek a teljes bevétel több mint 6,5 százalékát adhatja idén.

A negyedév végén a társaság az áramszolgáltatásban már 100 ezer, a gázszolgáltatásban már 68 ezer ügyféllel rendelkezett, az árbevétel 15 milliárd forintra emelkedett. Apróbb szépséghiba, hogy az energia kiskereskedelem tevékenység jelenleg veszteséges. A társaság fenn szeretné tartani a szolgáltatás nyújtását, főként azért, mert ezzel a vezetékes szegmensben az ügyfél-lemorzsolódás is jelentősen csökkenthető.

Úgy tűnik, hogy a Magyar Telekom foggal, körömmel ragaszkodik ehhez a szegmenshez, és nem véletlenül, hiszen bár a csoportszintű profithoz nem sokat tesz hozzá (egyelőre EBITDA szinten is veszteséges, a cél, hogy egyszámjegyű marzsot érjen el a társaság), az ügyfelek megtartásában nagy szerepe van.
A bejelentés kapcsán fontos kiemelni, hogy a felek szándéknyilatkozatokat írtak alá, ez arra utalhat, hogy túl sok konkrétum egyelőre még nincs, inkább csak a potenciális, együttműködésre lehetőséget adó területek azonosítása történt meg (és folytatódhat a jövőben is).

A MOL-nál egyelőre nem látunk komolyabb indokot arra, hogy miért is lenne jó a Magyar Telekommal való együttműködés, esetleg nagyobb IT-beszerzéseknél származhat előnye a hazai olajtársaságnak, vagy a kiskereskedelmi kúthálózatnál bővülhetnek a szolgáltatások, ami esetlegesen a forgalom növekedésében csapódhat majd le. A MOL-nál megkeresésünkre nem árultak el további információkat a megállapodással kapcsolatban.