Keresés űrlap

Referenciáink

Eredményeink

Beszerzési érték: 490 Mrd Ft
Projektek száma: 9075 db
Ügyfelek száma: >4500
Villamos energia: 11350 GWh
Földgáz energia: 2340 Mio m3
Elért meg- takarítás: 47 Mrd Ft

Adatkezelési tájékoztató

Jelenlegi hely

A Főgáz ügyfeleknek nem kell átjelentkeznie

A Főgáz ügyfelei már a nemzeti közműszolgáltatás keretében veszik igénybe a gázszolgáltatást, a váltást azoknak kell kezdeményezniük, akiknek nem az ENKSZ Első Nemzeti Közműszolgáltató Zrt.-hez tartozó Főgáz biztosítja a földgázt.

Az ország teljes területén elérhető a Főgáz gázszolgáltatása a lakossági és a kisebb üzleti ügyfelek számára április 1-jétől. Nincs teendőjük azoknak a fogyasztóknak, akik jelenleg is a Főgáz ügyfelei, a szolgáltatóváltást azok kezdeményezhetik, akiknek nem a társaság biztosítja a földgázszolgáltatást - közölte a Főgáz Zrt. pénteken. A Főgáz az országban több mint 300 helyen várja az ügyfeleket április 1-jétől, egyebek mellett a Magyar Posta kijelölt kirendeltségein. Az ügyintézési helyek pontos listájáról a www.enksz.hu, valamint a www.fogaz.hu. honlapon lehet tájékozódni.

A tájékoztatás szerint az átszerződés gyors és egyszerű. A leendő ügyfél kitölti és aláírja az "Ajánlatkérés", illetve a "Meghatalmazás" nyomtatványt, amelyek elérhetőek a Főgáz valamennyi ügyfélszolgálatán és a www.fogaz.hu oldalon. A kitöltött és aláírt nyomtatványokat át lehet adni személyesen az ügyfélszolgálatokon, vagy el lehet küldeni a Főgáz levelezési címére.

A Főgáz az ajánlatkérés kézhezvétele után nyolc munkanapon belül írásban adja meg ajánlatát a földgázszolgáltatásra az egyetemes szolgáltatási szerződés megküldésével. Ennek elfogadására, a szerződés aláírt példányának visszaküldésére a leendő ügyfélnek 30 nap áll rendelkezésére.
A szolgáltatóváltás fontos feltétele, hogy a felhasználónak a régi szolgáltatónál ne legyen fennálló tartozása - hívta fel a figyelmet írásos válaszában a Főgáz. Az ENKSZ-hez tartozó társaság jelenleg több mint 800 ezer fogyasztó számára biztosít gázellátást.

Az ENKSZ számít azoknak az ügyfeleknek az átjelentkezésére, akiknek a rezsicsökkentés eddig is nagy segítséget nyújtott a háztartás fenntartásában, és akik a jövőben is szeretnének élni a nemzeti közműszolgáltatás által nyújtott előnyökkel - fogalmaznak a tájékoztatóban, hozzátéve, hogy ilyen például az országos ügyintézés a Magyar Posta kijelölt fiókjaiban, ami a tervek szerint a jövőben a kormányablakokban is elérhető lesz, létrehozva ezzel az egykapus ügyintézést. Az ügyfelek egy helyen és egy időben tudják majd intézni földgáz-, villamosenergia- és távhőszolgáltatással kapcsolatos ügyeiket.
A kormányzati tervek szerint idővel lehető válik az, hogy a fogyasztók a különböző közműszámlákat összevontan, egy postai küldeményben kapják meg. Mindez egyszerűbb, könnyebb és gyorsabb ügyintézést jelent majd az ügyfeleknek.

Az ENKSZ Zrt. a következő lépcsőben az egyetemes áramszolgáltatói piacon fog megjelenni, legkésőbb 2016-ban. A tájékoztatásban felidézik: az ENKSZ Első Nemzeti Közműszolgáltató Zrt. azért jött létre, hogy állami közműszolgáltatóként a nemzeti érdekeket megvédve, hosszú távon hozzájáruljon a rezsicsökkentés feltételeinek fenntartásához és méltányos szinten tartsa a magyar fogyasztók közműdíjait. A kormányzati szándéknak megfelelően feladata az állami közműszolgáltatás megszervezése és központi irányítása a földgáz-, majd a villamos-energia- és a távhőszolgáltatás területén. A rendszer működéséhez kapcsolódó további cél a hazai ellátásbiztonság növelése, az ügyfélkiszolgálás egyszerűsítése, gyorsítása és elérhetőbbé tétele.

A nemzeti közműszolgáltató a megtermelt javakat a szolgáltatás bővítésére és fejlesztésére fordítja, tehát a közműszolgáltatás egységes rendszerének működtetésével végső soron a magyar fogyasztók érdekeit képviseli - áll a tájékoztatóban.