Keresés űrlap

Referenciáink

Eredményeink

Beszerzési érték: 490 Mrd Ft
Projektek száma: 9075 db
Ügyfelek száma: >4500
Villamos energia: 11350 GWh
Földgáz energia: 2340 Mio m3
Elért meg- takarítás: 47 Mrd Ft

Adatkezelési tájékoztató

Jelenlegi hely

Milyen tréningekre költenek a cégek? - tréningtrendek 2014

Bankok és biztosítók helyett tavaly a termelőcégeknél, szolgáltatóknál és kereskedelmi cégeknél volt a legtöbb tréning. A korábbi évhez viszonyítva nőtt a vezetőképző programok száma, többet költöttek a cégek szervezetfejlesztésre, valamelyest csökkent viszont az ügyfélszolgálat fejlesztésére fordított forrás - derül ki egy felmérésből.

A Tréning Kerekasztal Egyesület évről évre felmérést készít a tréningpiac trendjeiről. A felmérésből kiderül, melyet a HR Portálhoz is eljuttattak, hogy bár a gazdasági válságra adott egyik első reakcióként a cégek a munkatársak és a vezetők képzésére szánt forrásokat kurtították meg, a 2012-es trendfordulót követően, tavaly tovább folytatódott a tréningek térnyerése és ismételten nőttek a tréningköltések. A növekedéshez hozzájárult, hogy az elmúlt években, a humán tőke fejlesztésére Európai Uniós forrás is rendelkezése állt. Ez a forrás átlagosan tíz százalékban járult hozzá a tréningpiaci költésekhez - áll a közleményben.

A portálunknak eljuttatott felmérés összesítőjéből kiderül, hogy tréningeket 2014-ben legnagyobb számban termelőcégek, szolgáltatók és kereskedelmi cégek vettek igénybe. A korábbiakkal ellentétben, sokkal kisebb mértékben szerepeltek a megrendelők között bankok, biztosítók és közszolgáltatók.
A gazdaság általános helyzetét leképezve a termelőcégek képviselték a legnagyobb növekedést a megrendelések terén. A korábbi évhez viszonyítva nőtt a vezetőképző programok száma, többet költöttek a cégek szervezetfejlesztésre, valamelyest csökkent viszont az ügyfélszolgálat fejlesztésére fordított forrás.

A megrendelők elismerik a Tréning Kerekasztal tagjai által képviselt minőséget és világszintű know-how-t, és ezt 2014-ben magasabb átlagárral díjazták.

Bővült a szolgáltatási paletta

Az elmúlt években a Tréning Kerekasztal tagjai különbözőképpen reagáltak a piaci és szakmai kihívásokra, de valamennyi tagvállalat fejlesztésének középpontjában a szolgáltatási paletta fejlesztése és bővítése állt. Közös fejlesztési irányként jelent meg a tanult készségek alkalmazásának támogatása, a tréning módszer integrálása diagnosztikával, egyéni és csoportos coachinggal.

A fejlesztés másik iránya, hogy Magyarország vezetői tréningcégei közül többen is külföldi piacokra léptek ki, bővítették nemzetközi szerepvállalásukat. Az egyesület cégeinek bevételei között már átlagosan hét százalékot tesz ki a külföldön végrehajtott projektek díja.

- Az egyesület cégei optimisták, további bővülést, növekedést várunk az idei évben. Reméljük, hogy egyre többen ismerik fel, hogy csak olyan minőségi szolgáltatással ér el eredményt a humán tőke fejlesztése, melyet a Tréning Kerekasztal tagjai is képviselnek - nyilatkozta Szabó Csaba az egyesület ügyvezetője.