Beszerzési érték: | 490 | Mrd Ft |
---|---|---|
Projektek száma: | 9075 | db |
Ügyfelek száma: | >4500 | |
Villamos energia: | 11350 | GWh |
Földgáz energia: | 2340 | Mio m3 |
Elért meg- takarítás: | 47 | Mrd Ft |
Bankok és biztosítók helyett tavaly a termelőcégeknél, szolgáltatóknál és kereskedelmi cégeknél volt a legtöbb tréning. A korábbi évhez viszonyítva nőtt a vezetőképző programok száma, többet költöttek a cégek szervezetfejlesztésre, valamelyest csökkent viszont az ügyfélszolgálat fejlesztésére fordított forrás - derül ki egy felmérésből.
A Tréning Kerekasztal Egyesület évről évre felmérést készít a tréningpiac trendjeiről. A felmérésből kiderül, melyet a HR Portálhoz is eljuttattak, hogy bár a gazdasági válságra adott egyik első reakcióként a cégek a munkatársak és a vezetők képzésére szánt forrásokat kurtították meg, a 2012-es trendfordulót követően, tavaly tovább folytatódott a tréningek térnyerése és ismételten nőttek a tréningköltések. A növekedéshez hozzájárult, hogy az elmúlt években, a humán tőke fejlesztésére Európai Uniós forrás is rendelkezése állt. Ez a forrás átlagosan tíz százalékban járult hozzá a tréningpiaci költésekhez - áll a közleményben.
A portálunknak eljuttatott felmérés összesítőjéből kiderül, hogy tréningeket 2014-ben legnagyobb számban termelőcégek, szolgáltatók és kereskedelmi cégek vettek igénybe. A korábbiakkal ellentétben, sokkal kisebb mértékben szerepeltek a megrendelők között bankok, biztosítók és közszolgáltatók.
A gazdaság általános helyzetét leképezve a termelőcégek képviselték a legnagyobb növekedést a megrendelések terén. A korábbi évhez viszonyítva nőtt a vezetőképző programok száma, többet költöttek a cégek szervezetfejlesztésre, valamelyest csökkent viszont az ügyfélszolgálat fejlesztésére fordított forrás.
A megrendelők elismerik a Tréning Kerekasztal tagjai által képviselt minőséget és világszintű know-how-t, és ezt 2014-ben magasabb átlagárral díjazták.
Az elmúlt években a Tréning Kerekasztal tagjai különbözőképpen reagáltak a piaci és szakmai kihívásokra, de valamennyi tagvállalat fejlesztésének középpontjában a szolgáltatási paletta fejlesztése és bővítése állt. Közös fejlesztési irányként jelent meg a tanult készségek alkalmazásának támogatása, a tréning módszer integrálása diagnosztikával, egyéni és csoportos coachinggal.
A fejlesztés másik iránya, hogy Magyarország vezetői tréningcégei közül többen is külföldi piacokra léptek ki, bővítették nemzetközi szerepvállalásukat. Az egyesület cégeinek bevételei között már átlagosan hét százalékot tesz ki a külföldön végrehajtott projektek díja.
- Az egyesület cégei optimisták, további bővülést, növekedést várunk az idei évben. Reméljük, hogy egyre többen ismerik fel, hogy csak olyan minőségi szolgáltatással ér el eredményt a humán tőke fejlesztése, melyet a Tréning Kerekasztal tagjai is képviselnek - nyilatkozta Szabó Csaba az egyesület ügyvezetője.