Keresés űrlap

Egykulcsos megoldások egy kézből
Több ezer elektronikus aukció, árlejtés tapasztalata
Szakértőink évtizedes beszerzési tapasztalatai
Sourcing siker garancia
Benchmarking, avagy az információ hatalma
Élmény alapú közbeszerzés
Több mint 3000 ügyfél
Éves szinten 1500 beszerzési projekt
Csoportos energia beszerzések
Mérhető és kézzelfogható megtakarítások
Többszörös befektetett arányos megtérülések (ROI)

Referenciáink

Eredményeink

Beszerzési érték: 490 Mrd Ft
Projektek száma: 9075 db
Ügyfelek száma: >4500
Villamos energia: 11350 GWh
Földgáz energia: 2340 Mio m3
Elért meg- takarítás: 47 Mrd Ft

Adatkezelési tájékoztató

Jelenlegi hely

Versenyeztek is, meg nem is az EMFESZ ügyfelekért

A törvény kötelezte az egyetemes szolgáltatókat arra, hogy ajánlatot tegyenek a felfüggesztett gázkereskedői engedélyű EMFESZ által ellátni nem képes, jórészt háztartási ügyfelek ellátására.

Az ajánlattételek kötelező volta miatt nem is lehetne igazi versenynek nevezni azokat a maratoni egyeztetéseket, amelyek a Magyar Energia Hivatalban a hét végén történtek. Csakhogy, ha a szolgáltatók valóban csak a kötelezettségüknek tettek volna eleget, akkor mindegyikük csak azon az áron adott volna be ajánlatot, amelyen amúgy is szolgáltat a saját ellátási körzetében, a saját körzetén kívül pedig nem is próbált volna szerencsét.

Ám a Főgáz is elkalandozott a Tigáz területére, az pedig a Főgázéra, ráadásul egyik sem ímmel-ámmal megfogalmazott ajánlatokkal, hanem befutókkal. És ennél több próbálkozás is lehetett. Fellépésük azt jelentené, hogy még az ármoratóriummal a tavaly nyári szinten, majd a hatósági szabályozással féken tartott gázárak mellett is ígér nyereséget az egyetemes gázszolgáltatás? Egyes szakmai vélemények szerint igen, és ezt feltételezi a gáztörvény módosítása is.

Máshogy is értelmezhető azonban a múlt hét végiversenyhivatali pezsgés. Lehet a másik ellátási területén való portyázás annak is a jele, hogy a szolgáltatók ideiglenesen – akár veszteséggel is, de – kihasználják terjeszkedésre a felkínált lehetőséget. Megint más megfontolás alapján főként fajlagos költségeik alacsonyabbra szorítása és meglévő infrastruktúrájuk jobb kihasználása céljából lehet érdemes növelniük az ügyfélkörüket. Vagy azért (is), hogy el tudják adni a nagykereskedőtől megrendelt, de a piac szűkülése miatt a nyakukon maradt gázt. Bár az utóbb felsorolt szempontok egyikét sem közvetlenül az ádáz verseny diktálta, ezek is a gazdaságosabb vállalati működésre való törekvés jelei.

Legyen bármi is az ok, az eredmény a fogyasztó szempontjából inkább kedvező. A játszmának azonban még nincs vége, folytatása következik azután, hogy lejár az EMFESZ-nek adott határidő a piacképességének bizonyítására.