Keresés űrlap

Referenciáink

Eredményeink

Beszerzési érték: 490 Mrd Ft
Projektek száma: 9075 db
Ügyfelek száma: >4500
Villamos energia: 11350 GWh
Földgáz energia: 2340 Mio m3
Elért meg- takarítás: 47 Mrd Ft

Adatkezelési tájékoztató

Jelenlegi hely

Újabb rezsicsökkentés - Bedobhatja a törölközőt az MTel

Egyre biztosabb, hogy még a választások előtt jön a rezsicsökkentés harmadik köre, ami érzékenyen érinti a Magyar Telekom energia kiskereskedelem szegmensét. A rezsivágás arra kényszerítheti a vállalatot, hogy a lakossági ügyfelek megtartásában és a bevételek növelésében fontos szerepet játszó egyetemes szolgáltatások területéről kivonuljon.

Jön a harmadik kör

"Rezsicsökkentéssel kezdjük az új évet. Ülésezett a munkacsoport: az előkészítő tanulmányok és a számok alapján egyértelműen megvalósítható a harmadik rezsicsökkentés. Közel vagyunk a megoldáshoz, jövő hétre véglegesítjük a frakcióülésre készülő javaslatokat.", tette közzé Facebook-oldalán Rogán Antal, a Fidesz frakcióvezetője. A bejelentés senkit nem érhet meglepetésként, hiszen tavaly december elején Németh Szilárd rezsibiztos azt mondta, hogy a választások előtt újabb rezsicsökkentés jöhet, december közepén Németh Lászlóné fejlesztési miniszter és Orbán Viktor miniszterelnök is beszélt a rezsivágás harmadik köréről. Tavaly két ütemben - januárban és novemberben - összesen 20 százalékkal mérséklődött a lakossági gáz, az áram és a távhő ára, korábbi lapértesülések alapján nem kizárt, hogy a harmadik csökkentéssel összesen 30 százalékkal essen a gáz, az áram és a távhő ára 2012 év végéhez képest.

Nem jön ki a matek a Magyar Telekomnál

A Magyar Telekom 2010 második negyedéve óta nyújt lakossági és vállalati ügyfeleinek áram- és gázszolgáltatást, a földgáz és a villamos energia árából a lakossági ügyfeleknek 3-8 százalék közötti kedvezményt ad, a vállalati ügyfelek közül a kisfogyasztóknak 5 százalék kedvezményt nyújt, a közepes és nagyfogyasztóknak egyedi ajánlatokat nyújt. A szegmens az elmúlt években szépen hízott, tavaly szeptember végén az áramszolgáltatási helyek száma közel 107 ezer, a földgáz szolgáltatási helyek száma pedig már közel 68 ezer volt.

Újabb rezsicsökkentés - Bedobhatja a törölközőt az MTel

Az energia kiskereskedelem fontos szerepet játszott a csoportszintű bevételek stabilizálásában illetve növelésében, és csökkentette az ügyfelek lemorzsolódását is. Tavaly már az összes bevétel közel 7 százaléka származott az energia kiskereskedelemből.

Újabb rezsicsökkentés - Bedobhatja a törölközőt az MTel

A rezsicsökkentések érzékenyen érintik a vállalatot, hiszen az eredeti terv szerint is csupán egy számjegyű EBITDA marzsot tervezett a menedzsment ebben a szegmensben, a rezsicsökkentések előző két köre valószínűleg veszteségessé tette a tevékenységet, (annak ellenére, hogy a rezsicsökkentések első két körének negatív hatásait csökkentette, hogy a magyar Telekom (és minden hasonló, az energiát tovább értékesítő vállalat) egyfajta kompenzációt kapott, például mentesülnek a kötelező átvétel alól, de a jogszabályi változtatás nem kompenzálta a vállalatot teljes mértékben) a harmadik kör pedig valószínűleg ellehetetleníti a szolgáltatást, legalábbis a lakossági szegmensben.

A rezsivágások csak az egyetemes (nagyjából a lakossági) szolgáltatást érintik, ebből "csupán" az energia bevételek 35 százaléka származik a Magyar Telekomnál, a bevételek közel 65 százalékát a verseny (kvázi a vállalati) szegmens adja. A vállalat 2013 egészére 46 milliárd forintos árbevételt jelzett előre a szegmensben (a szokatlanul enyhe tél miatt azonban ennél valószínűleg alacsonyabban alakulnak a bevételek), így amennyiben a vállalat a lakossági energia szolgáltatást feladni kényszerül, az éves szinten közel 16 milliárd forinttal csökkentheti a bevételt, ez a csoportszintű árbevétel közel 2,5 százaléka. A bevételek kiesésén túl azonban az energia kiskereskedelem ügyfélmegtartó hatásáról is le kell mondania a vállalatnak.

Nem lenne meglepetés, ha lépne a Magyar Telekom

Igazából nem okozna meglepetést, ha a Magyar Telekom kivonulna a lakossági energiaszolgáltatásból, erre utalt az is, hogy 2013 második felében már nem reklámozták aktívan az ügyfeleknek az energia kisker szolgáltatást, ami meg is látszott a tavalyi harmadik negyedévben a szolgáltatási helyek számának alakulásán (az áram gyakorlatilag stagnált, a gáz pedig csökkent). A vállalat tehát már tavaly is kivárt, a rezsicsökkentések harmadik körének bejelentése azonban kikényszerítheti, hogy lépjen a menedzsment.