Keresés űrlap

Jelenlegi hely

Benchmarking

Piaci információk hatalma

Az fogyasztó az energia beszerzések kapcsán a rendelkezésre álló pillanatnyi információk alapján hozza meg az aktuális döntéseit. A mérlegelés jellemzően a kereskedőktől beérkezett ajánlatok történik, figyelembe véve az egyéb, külső körülményeket (időzítés, piaci tendenciák, várakozások). Így minden társaságban felmerül a kérdés vajon a megkötött szerződés, elért árszint megfelelő-e, vagy alacsonyabb árszint és kedvezőbb feltételek is elérhetők lettek volna? Átfogó és teljes körű piaci információk illetve tudás hiányában ez mindig bizonytalanságot eredményez. Társaságunk által bonyolított tenderekben mindig biztosak lehetnek az ügyfelek abban, hogy a döntés a piaci információk birtokában történt, tehát az adott környezetben elérhető legjobb feltételekkel és legalacsonyabb áron szerződnek az újabb időszakra.

Sourcing benchmark

Az üzleti titkok figyelembe vételével szolgáltatásaink keretében:

  • Meghatározzuk a piacon aktív és a fogyasztói szegmensben potenciális kereskedői kört.
  • Meghatározzuk a tenderek során alkalmazott és bevált gyakorlatokat („best practice”), ajánlatkérési stratégiákat, koncepciókat.
  • Megállapítjuk, hogy a szerződési árszint a piaci árszintekhez képest milyen pozíciót képvisel.
  • Reprezentatív minták alapján meghatározzuk a benchmark árszinteket különböző fogyasztási szegmensekben (Sourcing minimum, Sourcing átlag, Sourcing maximum).
  • Az aktuális piaci információk birtokában a döntéshez felvázoljuk a lehetőségeket, alternatívákat, azok előnyeit és esetleges hátrányait.
  • Időszakos riportok keretében piaci információkat szolgáltatunk.
  • Prezentáljuk az elérhető szerződési feltételeket (toleranciasáv kezelések, kötbérek, fizetési konstrukciók, ármodellek és képletek, stb.).

Amennyiben fontos, hogy naprakész információkat kapjon az aktuális piaci körülményekről, rendelje meg szolgáltatásunkat a kívánt szolgáltatási tartalommal!

Szolgáltatás előnye

  • Fogyasztó naprakész információkat kap a piacon elérhető lehetőségekről, konstrukciókról.
  • Fogyasztó a beszerzési döntését a szűk látótér kiszélesítésével, átfogó piaci információk birtokában hozhatja meg.
  • A leszerződött árszintet tekintve a fogyasztó információt kap a piaci pozíciójáról.
    A piacon elérhető és alkalmazott, bevált gyakorlat, ajánlatkérési koncepció illetve feltételrendszer mentén, strukturáltan kerül lebonyolításra a beszerzési projekt.