Beszerzési érték: | 490 | Mrd Ft |
---|---|---|
Projektek száma: | 9075 | db |
Ügyfelek száma: | >4500 | |
Villamos energia: | 11350 | GWh |
Földgáz energia: | 2340 | Mio m3 |
Elért meg- takarítás: | 47 | Mrd Ft |
Társaságunk párhuzamosan számos hazai fogyasztónak bonyolít földgáz energia beszerzési tendereket. Mivel az ügyfeleink vegyesen kerülnek ki a kis, közepes és a nagy fogyasztói szegmensből, ennek köszönhetően megfelelő tapasztalattal és ismerettel rendelkezünk különböző fogyasztói szegmenseket illetően.
Egy professzionális és megfelelően előkészített, strukturált pályázatot a kereskedők is szívesebben kezelnek, mivel minden szükséges információt megkapnak, ami az ajánlatokra is jelentős kihatással van. Ezen sikerfaktorok teljesülése esetén akár 2-30%-os megtakarítások érhetők el.
Az első körben beérkezett ajánlatok, kiértékelését követően, látható az elérhető piaci árszint. A kívánt feltételek és célok alapján javasolt meghatározni a második fordulós ajánlati koncepciót. A koncepció keretében törekedni kell egy azonos feltételrendszer kialakítására (tolerancia sáv, pénznem, fizetés, világpiaci árképlet vs. fix ár, időtáv, stb.) amely mentén az ajánlatok összehasonlíthatók. Amennyiben ezen feltételek teljesültek elkezdhető a versenytárgyalás, amely szakaszban a kedvezőbb árszint elérésének céljával alkalmazható az elektronikus aukció. A klasszikus tanácsadó tevékenységgel ellentétben a fogyasztókat a projekt összes munkafázisába bevonjuk és az ajánlatkérést, aukciót – igény szerint, akár – valós időben is figyelemmel kísérhetik az interneten keresztül, a saját irodában ülve.
Miután a kívánt feltételrendszer meghatározásra került és elkészítettük a pályázati felhívást, a projekt során elektronikus aukciót bonyolítunk le, ahol a kereskedők koncentrált időtartamban, valós időben az internet segítségével egy zárt elektronikus piactéren versenyeznek a kiírt szerződéses mennyiségre. Az elektronikus aukció iránya fordított, hiszen cél a legalacsonyabb árszint elérése. A kereskedők a versenyeztetés során látják a legjobb árszintet, ami további ajánlatra, licitre serkenti a pályázókat, ugyanakkor nem látják, hogy hányan és kik versenyeznek. A módszert rendszeresen alkalmazzák beszerzéseikben a nagyvállalatok, mivel a hagyományos versenyeztetési folyamatokhoz képest 5-15%-os árelőny is elérhető. Az elektronikus aukcióban tapasztalataink szerint akár 5,00-25,00 Ft/m3 megtakarítást értünk el a hagyományosan bekért legjobb ajánlatokhoz képest.
Partner / Szektor |
Éves mennyiség |
Elért megtakarítás* |
Gyógyszeripari gyártó |
19.500.000 m3 |
21,19 Ft/m3 (16,20%) |
Élelmiszeripari gyártó |
1.650.000 m3 |
4,10 Ft/m3 (3,64%) |
Fémipari gyártó |
2.400.000 m3 |
12,52 Ft/m3 (10,72%) |
Csomagolóipari gyártó |
1.000.000 m3 |
12,44 Ft/m3 (10,66%) |
Élelmiszeripari gyártó |
1.560.000 m3 |
5,88 Ft/m3 (4,90%) |
Ingatlanpiaci üzemeltető |
750.000 m3 |
19,67 Ft/m3 (13,38%) |
*A fogyasztó által saját hatáskörben elért legjobb ajánlathoz vagy az éppen futó szerződéshez képest viszonyítva
Kérje segítségünket az elektronikus aukcióval támogatott tenderszervezéshez!
Töltse ki az ajánlatkérő űrlapot és felvesszük Önnel a kapcsolatot!